Het opzetten van een eLearning-cursus hoeft geen onmogelijke prestatie te zijn. Zelfs als je niet veel ervaring hebt binnen de eLearning-industrie. In dit artikel presenteren we de stappen die je kunnen helpen om gemakkelijk zelf eLearning-cursussen te maken waarmee jouw leerlingen hun leerdoelen en doelstellingen kunnen bereiken.
In veel opzichten hebben de eLearning-ontwerptools die je gebruikt de kracht om jou eLearning-cursus te maken of te breken. Daarom is het zo essentieel om de beste eLearning-ontwerptool te kiezen die je de gewenste functies en functies biedt, evenals de bruikbaarheid die je nodig hebt. Idealiter wil je eLearning-ontwerptools die je de perfecte combinatie van flexibiliteit en gebruiksgemak bieden.
Een van de belangrijkste fouten die een eLearning-professional kan maken bij het ontwikkelen van een eLearning-cursus, is het niet vooraf effectief beoordelen en analyseren van het publiek of het onderwerp. Schakel indien mogelijk de hulp in van een vakexpert om een āāidee te krijgen van welke inhoud moet worden opgenomen en wat kan worden weggelaten.
Wat het publiek betreft, je wilt waardevolle feedback krijgen via enquĆŖtes, interviews en focusgroepen. Zo krijg je een diepgaand begrip van wat ze hopen te bereiken door de eLearning-cursus te volgen en wat hun verwachtingen zijn, in het algemeen.
Er zijn een aantal eLearning-tools en sites die je toegang geven tot sjablonen voor paginalay-out die je kunt gebruiken in het ontwerp van jouw eLearning-cursus. In plaats van de hele lay-out helemaal opnieuw te moeten maken, kun je profiteren van deze eLearning-sjablonen en de ontwikkelingstijd van jouw eLearning-cursus aanzienlijk verkorten. Sommige van de eLearning-sjablonen kunnen zelfs worden aangepast met branding. Dit geeft minder ervaren eLearning-professionals de mogelijkheid om hun eigen eLearning-cursussen te produceren zonder enige programmeer- of ontwerpkennis.
Een van de meest verbazingwekkende dingen aan het zijn van een eLearning-professional in de technologisch georiƫnteerde wereld van vandaag, is dat je toegang hebt tot een schat aan tools en bronnen. Je kunt zelfs een volledige eLearning-cursus van begin tot eind ontwerpen met een op de cloud gebaseerd leerbeheersysteem. Zelfs als je geen voorafgaande kennis van het ontwerp van instructies heeft, kun je je gewoon aanmelden bij een van deze geweldige platforms en jouw aangepaste inhoud integreren en een verscheidenheid aan grafische en multimedia-elementen slepen en neerzetten in jouw eLearning-cursus.
Dergelijke cloudgebaseerde LMS'en bieden je zelfs de mogelijkheid om quizzen rechtstreeks in je eLearning-product te integreren en een educatieve kalender te maken met belangrijke deadlines voor opdrachten en leerevenementen voor je leerlingen. Onderzoek enkele van de beschikbare opties om het cloudgebaseerde LMS te vinden dat het beste bij jouw behoeften en, belangrijker nog, de behoeften van het publiek past. Houd er ook rekening mee dat veel van cloudgebaseerde LMS'en een maandelijks bedrag in rekening brengen. Als zodanig moet je erachter komen hoeveel je van jouw budget kunt toewijzen en bepalen of de betrokken kosten de functies echt waard zijn.
Als je niet over de tools of vaardigheden beschikt die je nodig hebt om zelf multimedia-elementen te maken, kun je eenvoudig links naar video's, presentaties en andere online bronnen rechtstreeks in jouw eLearning-cursus insluiten. Dit geeft de leerlingen de mogelijkheid om snel toegang te krijgen tot informatie, zonder dat ze het web hoeven af āāte speuren naar multimedia die betrekking heeft op de inhoud.
Het zorgt er ook voor dat jouw eLearning-cursus er gepolijst en professioneler uitziet, aangezien veel video's en onlinepresentaties, zoals die op YouTube, rechtstreeks binnen de eLearning-cursus kunnen worden afgespeeld.
Het kan verleidelijk zijn om overboord te gaan wanneer je multimedia in jouw eLearning-cursus integreert. Je kunt de drang voelen om zoveel mogelijk afbeeldingen op te nemen of de leerlingen te overspoelen met een overvloed aan video's of podcasts. Weersta deze drang. Houd de dingen in plaats daarvan simpel en duidelijk. Als je weet hoe je geavanceerde eLearning-scenario's en -simulaties moet maken en implementeren, neem deze dan gerust op. Voel je echter niet verplicht dit te doen.
Door video-, audio- en grafische elementen tot een minimum te beperken, maak je niet alleen het ontwerp- en ontwikkelingsproces minder stressvol, maar houd je de focus van de eLearning-cursus op wat echt belangrijk is. En dat is niets anders dan het onderwerp.
Concentreer je op de inhoud zelf en zorg ervoor dat elk element dat je opneemt de primaire leerdoelen en doelstellingen dient. Vermijd lange tekstblokken en verdeel ze in opsommingstekens of vetgedrukte tussenkopjes om cognitieve overbelasting te voorkomen.
Vooroordelen op grond van geslacht vormen een belemmering voor vrouwen op de werkplek. Of het nu opzettelijk of onbewust is, vooroordelen maken het moeilijker voor vrouwen om aangenomen en gepromoveerd te worden en hebben een…
Dat wij van ZK-Academie vinden dat online leren een vast onderdeel uit zou moeten maken van het lesaanbod in het voortgezet onderwijs, zal niemand verbazen. Het aanbieden van online leerstof biedt ons immers de gelegenheid…
De introductie van digitalisering in het onderwijs is een feit, daar kunnen we niet meer omheen. Stap voor stap maakt het traditionele klaslokaal plaats voor virtuele klaslokalen, blended learning en hybride leeromgevingen. ZK-Academie zette wat…